onsdag 3 december 2008

Senil, dement...

... eller bara ett år äldre...?


Min dag började med kakao å smörgåsar på sängen, lite sång och två ungar som hoppade upp och ner på min mage :) Dvs. en ganska bra morgon faktiskt. Fick en godispåse som hade ett snöre runt, Emil tog godispåsen och gav mej snöret :D


Idag förgyllde jag mina klasskompisars (å lärares) dag med att uppenbara mej i skolan iklädd en tomteluva med en såndär tjojjojjjong (fjäder) som studsade uppochner varje gång man rörde lite på huvudet. Det som var roligt var att de flesta fattade vinken och gratulerade mej på födelsedagen, medan några enstaka såg konstigt på mej och undrade wtf??? (Åt dem svarade jag att eftersom jag börjar bli så ålderstigen så misstog jag mej och tog en tomteluva istället för en mössa när jag for iväg till skolan. )


Jag absolut HATAR att fylla år, jag känner mej så gammal och saknar mina gröna ungdomsår, ändå är jag ung om man jämför med andra (min mormor till exempel... eller farmor, dom är inte så värst unga dom mer :) ) Men jag känner mej ändå gammal å sliten. Så för att muntra upp stämningen (för mej själv och för alla vinterdeppiga) så hittade jag då på det där med tomteluvan. Och faktiskt så känner åtminstone jag med liiite yngre och gladare :)


Snaaart ska vi äta en god pizza (jag vet, bantning, hallå!!! Men på sin födelsedag får man faktiskt gotta sig lite ;) )


Egentligen borde jag städa, tvätta byk och fixa alla skolarbeten, men idag ska jag bara njuta av att bli ett år yngre (jo, kvinnor funkar så, efter en viss ålder blir dom yngre å stannar på 20-25.) Jag hinner städa imårån också :)


KRAM på er alla i vintermörkret!

Inga kommentarer: