lördag 22 maj 2010

UR BARNENS MUN KOMMER...

... SKITHÄFTIGA KOMMENTARER!


Idag var vi till läkaren med Emil, eftersom han hela dagen har skrikit och jämrat sig över sina öron. På vägen hem blev A väldigt stirrig och meddelade med ynklig röst att han MÅSTE springa iväg NU!!! Klockan hade tickat iväg otroligt fort och A skulle hinna både hitta löparkläder, äta mat och gå en sväng via toaletten innan avfärd.
När jag gav A lov att spurta iväg hade vi väl ungefär 200 meter hem. Utanför vårt hus finns en busshållplats och dagen till ära stod där en handfull med människor och jag kunde ana att de spetsade öronen och lyssnade på vår konversation.
Emil såg än på mej och än på A och kugghjulen i hans lilla skalle snurrade hårt. När A sprang iväg frågade Emil vart pappa skulle. Jag svarade att han skulle hem och fixa sig, gå på toaletten och åka iväg. Emil funderade ett par sekunder, sedan vrålade han efter A:
"Hejdå pappa, pappa skita nu!" Där brast det för mej och jag slängde mej på marken och vrålade av skratt. Emil tyckte jag uppförde mej underligt och började allvarligt förklara för mej "Mamma, pappa fo nu, pappa skiter. Sen pappa åka buss. Men nu pappa skiter..."
Ja ni kanske förstår att människorna på busshållplatsen drog lite på munnen när vi gick förbi med våra inköp... Vad kan annat tillägga än att ibland har nog Emil skithäftiga kommentarer xD

1 kommentar:

Eve sa...

sv: jepp du har så rätt så! Det är inget vidare på såna ställen tycker jag...
Joo jag ska kämpa, är ju ändå sista sommaren där nu så nog ska det gå bra! =)