tisdag 10 februari 2009

VILL DU JOBBA PÅ BANK...

... NÄÄ, MEN FÅR JAG EN GRIS ÄNDÅ?


Det har varit rekryteringsmässa i skolan. Och snäll som jag är, så stannade jag och lyssnade intresserat ( slöudöuskt) på vad som sades. Ett besök blev dock klart i minnet. En vänlig tant som jobbade på Nordea ville rekrytera mej och min klasskompis till Nordea för framtida sommarjobb. Vi tog på oss funderar-miner, såg på varandra och konstaterade sedan vänligt men bestämt att vi nog var riktigt nöjda med våra yrkesval. Nordea tanten såg lite snopen ut, men vi log vänligt å frågade om vi fick ta en gris. Alltså Nordea-folket hade små söta grisar i olika färger som dom delade ut åt personer som var intresserade av en framtid inom bankvärlden. Det fick vi. Så nu är jag en lycklig ägare av en liten grön gris :D


Jag har börjat med en ny rutin. Varje morgon stiger jag upp klockan 05:03 och gnuggar mej i ögonen en halvtimme. Sedan kliver jag upp och sätter igång en träningsvideo (eller ja, den är faktiskt i DVD format) och följer sedan slaviskt alla rörelser sm görs av långa, smala kvinnor i tights. Det roliga är att tränaren på videon uppmanar alla att "push a little bit harder, reach a little bit further and don't forget to smile..." Som om man skulle kunna le när man har ryggen i 59 olika vinklar, håller på å spänner magmusklerna (som torde finnas under allt fett) och dessutom pressar ihop skinkorna så att tyngderna inte faller någonstans där man absolut inte vill ha tyngder (på tårna till exempel). Å nu undrar ni varför i självaste helvetet man har tyngder mellan skinkorna. Tyngderna hålls liksom mellan låren... Dom slanka kvinnorna som gör övningarna (för träningstanten står bara å gapar hon) ler ett sådantdär Hollywood-leende, men en något krampaktig twist i ena mungipan. Jo, tack och gonatt. Något leende får den där hurtiga träningsapan inte av mej i alla fall.


Trots brist på förståelse för hurtiga tanter så har jag lyckats gå ner 7,5KG på 4½ vecka. SÅ något positivt får man i alla fall ut av den där tanten :D Nu ska jag duscha och äta mitt välförtjänta morgonmål!

1 kommentar:

Emmi sa...

Grattis!Grattis!Grattis! :) Duktig gumma! ;) kram!!!