söndag 23 november 2008

In the pirkinning...

...nu börjar det...
Förvänta dej inte någon trendig modeblogg, inga hisnande äventyr till exotiska platser, inga hjärtskärande historier om tragiska livsöden.


Jag är studerande, mamma, matte och sambo.


Det mest exotiska platser jag kommer till är K-Markets exotiska fruktavdelning. De mest hjärtskärande historierna jag hör är beskedet hos barnläkaren-öroninflammation, eller tentresultaten efter någon tent. De trendigaste modeplaggen jag ser och har äran att röra vid varje dag är massproducerade barnkläder från Lindex. Mina vildaste äventyr kan räknas på handens fem fingrar- utflykten till pulkabacken (visserligen ett hisnande äventyr men inte direkt exotiskt), en morgonlänk med hunden som gick i hisnande fart nerför en isig backe och faktiskt den långa skolvägen jag åker varje morgon.


Så kära vän, letar du någon som kan tipsa dej om var du hittar trendiga kläder och stans bästa party har du hamnat för långt in i skogen.


Letar du efter någon som har vilda historier att berätta om expeditioner till Nordpolen, har du tyvärr hamnat några grader för långt söderut.


Men letar du efter någon som är rätt alldaglig, men tycker om att skriva och dela med sig av sina tankar, då har du hamnat precis rätt.


Jag hoppas jag kan skänka dej några minuters avslappning när du äntligen efter många minuters desperata försök får internet att samarbeta med dej under kafferasten så att du med en kaffekopp i ena handen och en bulle i andra handen kan sitta ner å skratta åt min blogg.


För du kommer att skratta.
:)

2 kommentarer:

Alina sa...

Det är nog det "vanliga livet som intresserar mest" ialla fall en "vanlig människa" med minst lika "vanliga problem". Jag skrattar huvvet av mig av din blogg!!! Tack för läsestunden - i väntan på flere ;) -Alina-

Anonym sa...

E trots allt i det vardagliga-livet de flesta av oss lever. Inte nåt lyxliv i Portugal med egen comedyclub.



//Daniel och Leif