tisdag 25 november 2008

Expedition Snömonster fortsätter...

... del 2.


Min kompanjon och jag gjorde en mindre expedition till en inhägnad där det fanns flera olika sorters lurviga pälsklädda djur som gick på fyra ben... Det var kallt och det var snöigt. Och våra koordinater var inte givna så vi fick följa stjärnorna. Vi visste inte hur och om vi skulle klara av expeditionen. Vi fick kämpa för varje steg vi tog...


Vi åkte alltså till hundparken och min hund lekte navigerare när hon ställde sig att stå på handbromsen och med en tass på växelspaken... Väl inne i parken så fick jag brottas med henne en stund innan hon slutligen gav sig såpass mycket att jag fick av henne kopplet så att hon kunde börja jaga de andra hundarna. En stund orkade hon faktiskt leka med de andra hundarna, sedan blev det intressantare att försöka stjäla deras leksaker så vi beslöt oss för att åka någon annan stans. Hem.


Det här är en såndär dag man helst skulle vilja göra en massa annat men inte skolarbete. Inte för fem cent. Och självklart är det ju precis skolarbete man är tvungen att göra. Suck.


Men, jag fick min halvtimme av "frihet" i hundparken. Även om det inte var jag som sprang omkring och tjöt av glädje. Det hade sett konstigt ut... :D

2 kommentarer:

Asmand sa...

:D Inte tror jag nån skulle ha mindat om du skulle ha härjat på i snön där :)

Emmi sa...

Vitsi din blogg e rolig att läsa!Vi har alla blivit blogg mostrar ;) kram!