torsdag 27 november 2008

För det e mammas dag...

...om några dagar...


Så därför skall tre små tomtar vid namn Emil, Nemi å Eddie smyga sig iväg till mammas (mommos) och baka några kakor...


Skulle ju vara fint om båda ungarna ville bidra till kak-baket, men jag tror inte det är vidare smart att klä en ettåring och en hund i förkläden och dela ut vispar, råa ägg och grädde åt dem. Inte för att jag tror att de skulle äta upp ingredienserna, men jag kan bara föreställa mej hur deras stackars mormors kök skulle se ut efteråt. Eftersom jag är en fattig studerande så vill jag inte betala åt en saneringsfirma att städa upp i köket efter att mina ungar har försökt förgylla sin mormors dag.


Dessutom har jag på känn att gästerna inte är vana vid att förtära schäfer päls, kalla det intuition om du vill, men ibland lossar den där hunden mer päls en pälsfabrik i Pampas.


Så, hur gulligt det än skulle vara att ge min mamma en tårta som hennes barnbarn har gjort så tror jag väntar i ett år eller tjugo. Bara för att vara på den säkra sidan.

1 kommentar:

Alina sa...

Påminnelse: 20 år kan vara för sent!!! satsa på 10 år då blir det passligt gulligt om kakan misslyckas och absolut bedårande om den lyckas!