fredag 9 januari 2009

NYÅRSLÖFTEN, FRUSTATION OCH PANIK MEN...

...ÄNTLIGEN KLAR MED VÅRDVETENSKAPSARBETET!!!


Det tog mej några dagar av frustation, ångest och panik att få ihop nio sidor om vårdvetenskapsrelaterade ämnen och teorier. Visserligen gick jag över deadlinen, MEN jag lämnade åtminstone in någonting :) Nu är det med ett relativt lätt hjärta jag kan lägga mej ner i sängen och dra täcket över huvudet och njuta av friden.


Eftersom vi har bytt år här emellan skall jag passa på att säga GOTT NYTT ÅR!


Under nyåret (som för övrigt firades tillsammans med vänner och bekanta) avlades en hel roliga och lite udda nyårslöften. Bland annat lovades det på heder och samvete att inte hålla sina nyårslöften, något som visade sig vara omöjligt eftersom personen i fråga inte hade avlagt några andra nyårslöften. Nå det problemet löstes med att personen lovade att inte bli rik på 50 år, så ni vet alla vad ni skall ge honom i julklapp under de kommande 50 åren, precis, skraplotter :)
Sedan lovades det att hålla en alkoholfri januarimånad, något som bröts redan 00:01 eftersom de flesta var upptagna med att hälla i sig champagne och andra drinkar då och i princip hade vi redan övergått till januarimånad.


De som uppfann jullovet hade nog inga barn, eller så hade de exeptionellt friska barn. Både Emil å Nemi har haft diverse spysjukor, öroninflammationer, flunssor och annat under jullovet, vilket resulterade i att det blev allt annat än LOV för de stackars föräldrarna (som för övrigt numera inte har äckel för någonting, konstigt hur spysjuka barn kan härda en...). Nå, kanske vi får sportlov eller påsklov i alla fall... :)


Nu ska jag njuta av min lediga dag och kanske eventuellt diska lite :) Tjena mors på er, och kör försiktigt!

Inga kommentarer: