måndag 12 januari 2009

MJÖLKSKAK och LIMEMASKIN...

... nu i en blogg, nära dej!


Mitt lilla diet-försök här tidigare i höst gick inte så bra... Det fanns alltför många frestelser (och minst lika många ursäkter). Så nu lagom till nyået tänkte jag försöka mej på att motionera lite mer och äta lite mindre ohälsosamt. För egentligen är det inte alls så svårt :)


Så glad i hågen gick jag till lokala mataffären och dök bland äpplen, bär, apelsiner, fettfri joghurt och allt möjligt hälsosamt. Jag hade inte ätit ordentlig frukost, och såg framemot en riktigt god shake med naturell joghurt och bär och kanske någon frukt. Så med kassarna nertyngda av alla fynd från fruktdisken skuttade jag hemmåt. I tankarna satt jag redan på soffan och njöt av min hälsodrink. Väl hemma räckte det några timmar innan jag ens hade möjlighet att för det första packa upp blendern från skåpets gömmor och för det andra hälla i alla frukter å bär som skulle smaksätta min nya livsstil. Allt detta arbete bara för att en minut senare inse att blendern är sönder eftersom köket plötsligt är lite väl rökigt och luktar bränt.


Det var bara att spräcka spargrisen och bege sig tillbaka till butiken efter en ny blender. Enda dilemmat var att alla butiker med elektronik är stängda på söndagar! Så jag fick alltså vänta till måndageftermiddag innan jag fick min nya fräscha limegröna blender och kunde göra min shake.


Så nu ska jag NJUTA av min hälsosamma skak!

Inga kommentarer: