onsdag 29 april 2015

HOS DOKTORN

Har under den senaste veckan provat på olika former av service som kommunen erbjuder. Var med Emil till labbet och besökte själv doktorn. Dom vägrade ge mej hemvård, trots att jag är sjuk. Och hemma. Nåja ;)
Har en öroninflammation som inte vill ge med sig hur mycket jag än svär. Så jag var ett varv till hos doktorn.
Doktorn frågade hur det är med mej varpå jag svarade att jag varit där förra veckan och fortfarande har öronvärk, plus att det kommit andra symptom på flunssa (snorar som om jag hade betalt för det, hostar, nyser, har en bäver i halsen osv.)
Doktorn sitter som i trans vid sin dator, knappar på tangenterna och mumlar något.
Sedan vänder hon sig om och frågar: " Och hur är det idag då?"
Jag: "Jotack, ingen förändring den senaste minuten..." sade jag inte. Men borde jag eventuellt ha sagt.

Inga kommentarer: