onsdag 29 april 2015

BEVARA SKÄRGÅRDEN!

Tjohooo!

Jag har fått brev! Från kommunen. Så som alla säkert har fått här i Österbotten. Det var en enkät man skulle besvara angående kommunala skatter (vilka pirater har varit HÄR!? tänkte jag först), kommunsammanslagningar osv.
Jag vet absolut ingenting om min nya hemkommun. Inte för att jag var så insatt i min gamla hemkommun heller. Eller den kommunen jag är född i. Men ändå.
Man skulle kryssa i om man använt sig av diverse tjänster (trodde dom ville kartlägga hur många som köper svart... ;) ) och vad man tyckte om dessa tjänster.
Kunde bara kryssa i skola, bibliotek, laboratiorie, hälsovård och idrott. Hade kunnat kryssa i hemvård också, men som sagt var jag för ung för det. Och inte tillräckligt sjuk. TILLRÄCKLIGT SJUK!? Har ni sett en kvinna med feber, snor, mensvärk, halsont, magknip och öronvärk? Nåja i alla fall.
Kändes nästan lite fuskigt att svara på frågor angående kommunen då jag som sagt ungefär vet var vi befinner oss på kartan. Nätt och jämt.
Det enda vettiga (?) jag fick fram var "BEVARA SKÄRGÅRDEN!" Hoppas kommunalfullmäktige besvarar min önskan.

Inga kommentarer: