onsdag 29 april 2015

EN SNABB UPPDATERING

Märkte att det gått ett tag sedan jag skrev på den här bloggen. Hehe. Senast år 2012 faktiskt... Om man inte räknar med inläggen här tidigare idag...
Ja, mycket har hänt sedan dess, så jag tänkte ta en snabb uppdatering om läget. Så att ni alla vet var vi är liksom. För det vill ni säkert veta. Eller hur?


  1. Jag började jobba på ett dagis 2010 och sade upp mej förra sommaren, dvs i juni 2014. 
  2. Mellan januari 2012 och januari 2014 gick jag i skolan, Prakticum. 
  3. Blev klar närvårdare (med inriktning på barn och unga) den 28.3.2014. Fick både mössa och betyg. 
  4. Flyttade till Replot i maj 2014, men sista flyttlasset kom i oktober 2014 och jag jobbade fram till den 19.6.2014.
  5. Hann (tydligen) fylla 30 i december. Är dock övertygad om att det står fel på körkortet och att jag är max 21år UNG!
  6. Bestämde mej för att stanna hemma och leka husfru. Eller ta tillfället i akt och vara lite "mammaledig" före Emil blir myndig. Menar, han är ju faktiskt redan 7,5 år! :D
  7. Skaffade en till hund, en Golden Retriever som heter Wilma och är bland det busigaste som finns på jorden. Eller i alla fall Replot :D Nemi är inte mycket bättre hon. Dom verkar egga varandra till att göra maximalt med bus när dom är ensamma hemma...
  8. Vår gamla lägenhet såldes i februari 2015 och vi grät nästan av lycka. Eller jo, vi grät faktiskt. Men det kan ha berott på vädret också. Faktiskt.
  9. Jag ägnar mycket av min tid till att sticka, virka och måla. Dvs den tiden som blir över när maten är lagad, läxorna genomgångna, hundarna omskötta och flyttlådorna uppackade. 
  10. Vi har fortfarande massor flyttlådor. Jag sa att vi skulle vara klara till jul. Jag menade ju så klart julen om två år! ;)
  11. Vad mer? Jo, jag är numera KORSHOLMARE! Ifall ni läste hastigt i de tidigare inläggen ;)
  12. Har en pyssel/handarbetsblogg på http://www.iedasverkstad.wordpress.com där jag lägger upp allt händigt jag gör.
  13. Mitt hår har haft 1000 olika nyanser de senaste åren. Blond, röd, orange, gult, silvervit, brun, pink och numera lite gråtrist.
  14. Emils humor har utvecklats och blivit lika bra som min ;)
  15. Vi har lämnat lägenheten för en radhuslägenhet och jag har faktiskt inrett ganska fint :) Minus alla lådor då... 

Om det är något ni undrar över så får ni fråga. 

Inga kommentarer: