söndag 28 februari 2010

JAG SKA TVÄTTA VINTERPÄLSEN...

... SADE NEMI OCH DROG MEJ I FÖRDÄRVET!


Att simma första gången efter vintern brukar i folkmun kallas för att tvätta av sig vinterpälsen. Undrar om det funkar på vinterbleka håriga ben också? Om man simmar tillräckligt tidigt på året, blir kroppen så chockad att man tappar allt oönskat hår och slipper alla äckliga, kladdiga, sjuka bikinivaxningar och 'sheijvanden' (stava nu till det där ordet hey)? Skulle vara ekonomiskt lönsamt att bli av med oönskat hår istället för att satsa hundratals euro på vaxning. Fast jag undrar om vinterpälsborttagning fungerar som laser, upprepade behandlingar???


Vanligtvis brukar jag ta första doppet när vatten temperaturen har stigit till ungefär 42 grader Celcius (dvs. aldrig :D) Nej, men efter midsommaren typ. Förra året plaskade mina fötter i havet redan i april (kort efter att isen smultit).
Det här året bestämde sig min älskade pälsboll för att mina fötter (och svindyra joggingskor9 behövde ta sig ett bad redan i februari...


Läs hela historen här:
Nemi och jag hade varit och följt efter Emils dagis på avstånd när barnen promenerade ner till stallet här i närheten. När barnen (och tanterna) klivit upp på bussen tog Nemi och jag en lite längre joggingtur. Det var riktigt skönt. Ja tills Nemi bestämde sig för att släpa/dra/tvinga mej genom ett dike som var snöfyllt. Följden var att jag plötsligt kände hur snön kröp under kläderna, in i byxorna, under tröjan... myyysigt...
Efter diket stod vi på stranden (svårt att se var strandkanten slutar och havet börjar). Nemi ville spinga av sig lite och sprang ut på isen, fram och tillbaka.
Vad vi inte hade räknat med var att isen hade smultit såpass att Nemis tassar skulle åka igenom. Vi hade inte heller räknat med att Nemi som följd av att ha sina fyra tassar i vattnet skulle få panik och dra ut mej på isen. Vi hade verkligen inte räknat med att mina fötter och skulle lukta på vattnet och stifta närmare bekantskap med vattennivån. Eller vad vet jag vad Nemi hade räknat med, JAG hade VERKLIGEN INTE räknat med att mina skor skulle vara fyllda med isigt, iskallt, genomvått havsvatten...
Och alldeles självklart var ju att den enda vägen tillbaka till stigen var genom det där helvetes diket. Så ni kan ju ana att mina redan genomvåta skor klafsade omkring någonstans mellan tätpackad snö och lerigt dikesbotten. Självklart ramlade jag omkull och viftade ännu mer snö innanför mina kläder. Härligt.


Vi plumsade iväg hemåt och väl uppe vid stora vägen kunde vi springa igen och på så sätt värma oss lite.


Jag har nästan tvättat vinterpälsen nu då? Eller? Får kolla hur håriga mina vinterbleka ben är :D Haha...
*kolla*
Njä, blir nog att ta till Venus delicious gourgeous woman shaver. Eller va sjutton den nu heter. Damn it. Eller så kanske jag inte stod i vattnet tillräckligt länge? Eller borde jag göra om behandlingen varje onsdag i en månad för hållbarare resultat? Men det känns lite riskabelt att stå på ostadig is och invänta ett brak... Undrar om et går lika bra med vanliga vattenpölar?
På Nemi verkar det ha fungerat i alla fall. Hennes vinterpäls ligger i drivor i vart enda ett hörn här hemma... ORÄTTVIST! Hon kommer nog å vara slät som en baby lagom till bikinisäsongen :D

Inga kommentarer: